Samsung buduje impérium. Získal legendárne audio značky s viac ako 110-ročnou históriou
Ich úlohou je osloviť aj tých najnáročnejších poslucháčov.
Pod značkou Samsung si väčšina ľudí predstaví smartfóny, slúchadlá alebo domáce spotrebiče, avšak vďaka svojej dcérskej spoločnosti Harman má veľmi silné postavenie aj v oblasti kvalitného zvuku. Kórejský gigant teraz spravil ďalší veľký krok pri budovaní svojho technologického impéria – kúpil nové známe značky, ktoré poznajú predovšetkým hudobní nadšenci.
Legendy v ponuke Samsung
Pod vedením spoločnosti Harman v roku 2025 pribudli do Samsungu také značky ako Bowers & Wilkins, Denon, Marantz či Polk, ktoré majú veľmi dlhú históriu a spájajú sa s kvalitným Hi-Fi zvukom. Predtým tieto značky patrili spoločnosti Sound United, ktorú teraz Harman kúpil za 350 miliónov dolárov.
Samsung vďaka novej akvizícii získal legendárne značky, ktorých história siaha až do roku 1910. Nové značky sa tak v portfóliu spoločnosti Samsung zaradia po boku komerčne známejších JBL alebo AKG.
- Bowers & Wilkins bol založený v roku 1966 v Anglicku, pričom jeho zakladateľmi boli John Bowers a Roy Wilkins.
- Denon vznikol už v roku 1910 v Japonsku, pôvodne ako Nipponophone Phonograph Company, a značka Denon sa etablovala po viacerých fúziách v 40. rokoch.
- Marantz založil Saul Marantz v roku 1953 v New Yorku, začínajúc malou výrobou audio zariadení.
- Polk Audio je najmladšia zo spomenutých, pôvodne vznikla v roku 1972 v USA. Založená bola tromi absolventmi Johns Hopkins University s cieľom vyrábať vysokokvalitné reproduktory.
Čo to znamená pre bežného používateľa?
Zatiaľ nie je jasné, aké konkrétne plány má Samsung so získanými značkami. Je však isté, že spoločnosť s príchodom Galaxy S26 nebude rozdávať slúchadlá Bowers & Wilkins zadarmo (možno áno, ktovie), ale získané technológie pravdepodobne využije vo svojich produktoch naprieč celou ponukou. Je však isté, že tieto značky budú fungovať samostatne, aby si zachovali svoj jedinečný štýl a kvalitu.
Samsung získaným značkám dokáže vytvoriť priaznivejšie prostredie s dostatkom zdrojov na rozvoj, takže kvalita a služby budú ešte lepšie. Môžeme to prirovnať k veľkej rodine, kde si všetci navzájom pomáhajú.
Pohodlie vyhráva nad Hi-Fi
Dnes už veľa ľudí počúva hudbu zo streamovacích služieb cez Bluetooth, čo je pohodlné, ale nie vždy najkvalitnejšie. Hi-Fi zvuk je stále záležitosťou pre fanúšikov, ktorí si potrpia na detail a čistotu zvuku.
Samsung týmto krokom ukazuje, že myslí na všetkých – od tých, čo chcú jednoduchosť a pohodlie, až po skutočných audiofilov, ktorí chcú to najlepšie.
Zdroj: PhoneArena
Prečítajte si aj:
Podobné články
Najlepšie filmy na Netflixe (48. týždeň)
Samsung Galaxy Watch Ultra 2 sú v príprave, na trh by mohli prísť budúci rok
Vianoce bez hraníc: Vasco prekladač vám pomôže porozumieť každému
Najlepšie seriály na Netflixe (48. týždeň)
